Wednesday, August 10, 2011

BERUBAHLAH!

Okey, selalu kite perhatikan kebanyakkan owg msti sume nk SEMPURNA je...tp sedar ke kite, sempurnakah kite untuk mendapat yg sempurna??? lau korunk xcaye la kan, cube korunk tanye mat  rempit kt tepi higway, dowang idamkan gadis idaman macam mana?? ada dowg cakap nak yang minah ronggeng??minah kaki club??minah kaki drug?? lau ade pon segelintir je yg ekot nafsu je kan bab toh pilih mcm toh...

 * gambo hiasan*

    Tapi sedarkah kita, SEMPURNA  ke kita??layak ke kite nk menolak jodoh??jangan la kerana rupa sampai menghina org toh kan..that not fair! semua orang cantik, hensem, tp ade pelbagai segi kecantikkan dan kehenseman seseorang...ade org, cantik / hensem+baik budi pekerti=bonus bg dowang...
       Jangan sesekali menilai seseorang dari luaran...kadang2 ape yg kite tgok  balutan cantik xsemestinye dalam pon bernilai...kite kene nilai dari pelbagai sudut..Yang wajib kita akan dengar lau keluar kt shooping mall  "eee...ape la mantera pompoan toh bagi dapat bf encem mcm toh, lau akuh sesuwai la" , laki xencem mane,tp gurl mengalahkan model msti gurl toh nk kikis duet laki toh kan" dan pelbagai tohmahan yg kua dr mlot kite yg kite xsedar sebenarnye itohla dinamakan CINTA ITOH BUTA!!! Kite xboley melawan kehendak ALLAH...

*gamba hiasan*
       Sebelom kita mengeluarkan kate2 yang boley menambahkan dosa, baek kita cerminkan diri kite dulu..tgook diri kita berada kt tahap mana sampai boley menghina kejadian ALLAH...ye memang kite kene berusaha toh merubah diri supaya menjadi sempurna,cantek,anggun..tapi apa yang akuh tengok, demi nak cantek, sanggop g cucuk botok la,cucuk vitamin la.. CANTEK  sgt ke lau pipi mcm kene getah skrap??hahaha.. Korunk dah CANTEK xperlu nk ubah2 rupa lagee..
   Yang laki nie, lau gurl toh xsenyum cakap sombong tp bile senyum cakap prasan!ish!!engat gurl2 tergiler sangat ke nk senyum kt owg xsudi! tp ini sunnah tau, senyum dapat pahala malah wat wajah berseri2.. laki ni, bawu kawen seminggu, dah mule menggatal ngn pompoan laen..padahal isteri yang sah kat umah toh xnak diberi perhatian..BERTEPUK SEBELAH TANGAN XKAN BERBUNYI.. lau laki x mulakan dlu, xde nye gurl2 nk terhenggeh2...lau tau xbersedia, nape nk kawen??nape nk tunang?? memang  jawapan selalu kua kt mlot lelaki ni "JODOH X ADE" ..masalahnye sape suh wat hal..isteri bawu xmasak sehari, marah macam xmakan sebulan..alasan ade "GURL"   len pasal xsefahaman..lau xsefahaman mcm mane anak boley berderet2...bagi alasan x munasabah langsong... kasihan la ngan isteri toh, seharian menguruskan kebajikan anda dan anak2..jangan wat mereka macam besi buruk..dlu cantik, kini dah comot sebok dok carik laen.. Lepas nie, lau kawen laen, yg toh pon comot gak cari laen la gamaknye..sampai bile nk carik yg sempurna di mate?tp xsempurna dari menjalankan tanggungjawab..

*gambo hiasan*
      WAHAI WANITA, JANGAN KERANA CINTA, KITA BIARKAN AIR MATA KAUM KITA MENGALIR TANPA BATAS TANPA KERELAANNYA..SELAGI BOLEH ELAK, ELAKKAN LA..APA YANG KITA BUAT, IA AKAN TERPANAH PADA DIRI SENDIRI...
                                                      *gambo hiasan*
   Akuh cakap ni pon, daripada ape yg akuh nampak dan ini cuma luahan hati akuh...akuh pon mengingatkan kpd diri akuh sendiri ngn ape yg akuh bebel kt atas nie.tiada kene mengena dgn yang idop mahupon meninggal dunia...arap korunk x block blog akuh nie...salam kemaafan daripada akuh andai ada yang terasa :)